kusken.blogg.se

Tävling!

Publicerad 2013-10-05 19:40:34 i Tävling,

 
Nu är det dags för tävling!

Alla kan delta i min lilla tävling, även om du inte äger en egen häst, bara kopiera bilden ovan och lägg upp den på din blogg/facebook/instagram! Skriv sedan en kommentar på detta inlägg där du skriver att du är med och länkar till din blogg/facebook/instagram. I samma kommentar ska du skriva varför just din <3-pålle har blivit din favorit! Har ditt gotlandsruss världens mjukaste mule? Har ditt halvblod världens mest mysiga personlighet? Hoppar din ardenner allt du styr mot? Ja, du bestämmer själv vad du vill lyfta fram hos din pålle! Vinnaren kommer att bli den som skriver den finaste, ärligaste och varmaste kärleksförklaringen till sin pålle! (Observera att det kan bli riktigt svårt för min del att välja en vinnare, eftersom vi hästfolk är duktiga på att avguda våra krakar!) Det behöver alltså inte vara så att din häst är perfekt, det kanske är totalt tvärt om, men vid dagens slut så får hen dig ändå att le. Inte sant?
Vinnaren får ett porträtt av sin älsklingspålle målat/tecknat traditionellt eller digitalt! Teknikerna jag kan erbjuda är bland annat akryl, akvarell, färgpennor, blyerts och digitalt, så det är bara att välja och vraka! Om vinnaren väljer ett traditionellt porträtt så kommer storleken att vara A3 (42x30cm) och skickas med posten, väljer vinnaren istället digitalt så kommer det också att vara A3 format, men porträttet skickas på mail! Jag står självklart för eventuell frakt.
 
Kom igen gott folk, Marie är sugen på att teckna nu när kvällarna är mörka och ruggiga!

Kommentarer

Postat av: Lina

Publicerad 2013-10-05 20:50:17

Jag älskar din header! Den är så fin. :D

Svar: Tack så hemskt mycket! :D <3
Marie Sjöberg - Hoventusiast & hästnörd

Postat av: Sofie

Publicerad 2013-10-06 09:29:59

Oj, var ska man börja med att förklara varför James är min bästa vän? Ibland är han helt underbar och ibland vill jag bara sälja honom till Max och jag är övertygad om att han känner samma sak om mig.
Han har vilja, han är envis men jag ser inte det som något negativt, han visar med klar tydlighet att han gillar inte när man håller i hans huvud. Skitbra! Då kan jag ju undvika det. En vänskap bygger ju på kommunikation inte att jag ska bestämma allt hela tiden. Han kan allt, det är upp till mig att förmedla vad jag önskar att han ska göra. Ibland går det ibland inte, han är den bästa läraren man kan ha!
När jag för ett par veckor sen kom ut i hagen och var förtvivlad och grät så kom han mot mig (vilket han inte brukar göra) och sedan när jag skulle gå följde han mig till grinden. Är det inte sånt som bara händer i filmer och böcker?

Sorry för uppsatsen, men det går inte att beskriva James kortare och jag hade kunnat fortsätta en mil till känns det som :)

Postat av: Angelina

Publicerad 2013-10-06 09:36:46

Jag vill nominera min häst Prince Harry för att han är den häst som öppnat mina ögon, fått mig att tänka annorlunda, fått mig att känna med hjärtat - på riktigt. Han har gett mig precis det jag behöver för att kunna bli en bättre människa, en bättre hästägare, bättre ryttare och framförallt en bättre partner till honom men även till min sambo och andra människor omkring mig...
Genom vått och torrt, genom mina rädslor, min okunskap och oförmåga har han genom att bara vara min lyft mig upp och över svårigheterna och tillsammans har vi kommit så oerhört långt på så kort tid! Han har stått ut med mina klumpiga försök, med alla mina idéer och i slutändan så har det alltid blivit bra eller bättre än det var förut och vi har gått stärkta från erfarenheterna och tagit oss an nya utmaningar tillsammans!
Jag älskar honom över allt annat - han gör mig hel - han är den häst jag behövt hela mitt liv!

Länk direkt till mitt inlägg:
http://harrybus.blogspot.se/2013/10/portratt-tavling.html

Postat av: Olivia

Publicerad 2013-10-06 22:10:06

Jag vill nominera min häst Tombo Aramis. Aramis, inte bara ett namn utan så mycket mer. Det var vi från första gången vi möttes. Någonstans inom mig fanns känslan av att jag funnit det jag sökt hela livet, en livspartner. Liten, ruggigt svart shetlandsföl som stod bakom sin mamma. Inte trodde jag väl jag att han kunde förändra min lilla ruta till en helt annan värld. Vi har börjat från ruta ett och än så är inte pusslet helt, och det kommer det aldrig att bli. För så mycket som vi gått igenom och så mycket vi kommer att göra tillsammans kommer det aldrig att finnas ett slut på, det kommer att läggas till nya bitar hela tiden enda tills den dagen då vi kommer att skiljas åt för att en av oss gå vidare till andra sidan. Men när den tiden är här så löser vi det, för aldrig kommer vi lämna varandras hjärtan.

Postat av: Amanda

Publicerad 2013-10-07 20:14:31

Jag vill nominera min sköthäst Erling. Inte bara en häst, utan min Bästa vän. Var enda gång jag kollar på dig känner jag en speciell värme. Jag kommer ihåg första gången jag skulle rida dig. Du slängde av mig så jag fastnade i paddock staketet, men vad gjorde de. Det är svårt att bli sur på dig när du står en bit bort och sneglar med dina helt underbara busiga ögon. Jag har såna fantastiska minnen, allt från bad till galopp över ängarna. Marken dundrar och träden bara blir gröna sträck efter oss ögonen tåras och hjärtat sprängs i kärlek.
Kan sitta i timmar å bara kolla på dig. Du väcker något i mig som jag inte visste fans. Dina steg, dina ögon, din ruggiga russ päls.
Är jag ledsen kan jag gå till dig och bara kolla eller krama dig så förvandlas mina tårar till skratt. Du gör mitt hjärta extra rött! Du och jag tillsammans, tills du eller jag lämnar denna värld. Detta är en berättelse som aldrig kommer ta slut! Älskar dig! <3

Postat av: matilda

Publicerad 2013-10-08 16:14:53

vart ska man börja?

Durin är min bästa vän, min själsfrände, mitt allt...

Nu har jag vart skötare på durin i ca.ett och ett halft år.

Men det känns som knappt en timme. när jag är med dig så känns det som tiden stannar<3

när jag var mindre var jag inte så populär... så jag var nästan alltid nere,bitter eller ledsen... tills jag började med ridningen jag red kanske 2 år innan jag hittade durin.

dina bruna ögon. din mjuka päls. din toviga man och underbara sätt att vara på... jag ÄLSKAR allt! du får mig glömma allt tufft i mitt liv. när min farbror dog var jag med dig... du retar mig inte för att jag gråter eller för hur jag ser ut, hur jag klär mig eller sättet jag är på!


du bara står där med dina underbara ögon och lyssnar<3 vissa dagar är du en ricktig plåga, med stegringar och bockningar. men du kan aldrig få mig att sluta älska dig. du är en ricktig gammal sur gubbe emellan åt... men jag vill bara älska dig mer varje dag som går!
det går inte att beskriva med ord hur mycket jag älskar dig<3 Och detta är bara början<3

Postat av: Agnetha

Publicerad 2013-10-08 19:30:36

Ja, jag ska säga precis som det är. Jag behöver nåt fint att ha på väggen så jag kommer ihåg att Wilmer faktiskt har några goda sidor också.

Han är söt som socker och när man tittar på honom är han snäll och god som en liten ängel. Men så fort man vänder ryggen åt ... ;-)

Han skulle dessutom göra sig bra som porträtthäst. Han är söt så man bara dör!

Postat av: Ellen

Publicerad 2013-10-08 21:12:23

Jag skulle vilja berätta om min medryttarponny då. Rapido heter hon, en D-ponny på 15 år. För en vecka sedan firade vi 1 år sedan vi träffades för första gången. På ett sätt känns det som vi alltid har känt varandra men samtidigt känns det som att allt har gått sjukt fort.
Rapido kan göra mig galen ibland men hon är fortfarande min lilla älskling.
Hon är ett riktigt matvrak haha, om jag skulle gissa vad som rör sig i hennes huvud så är det mat. Om en har gjort mat eller över huvud taget rört något som hon tycker är ätbart slickar hon på händerna, det spelar ingen roll om du har vantar på dig. Pussas tycker hon också om, särskilt om du har godis med dig för då får hon ju en om hon pussar dig. ;)
Det är något speciellt med henne men jag kan bara inte komma på vad det är och sätta ord på det. Någonting är det i alla fall.
Jag älskar henne som om hon vore min.http://mittlivsomvegetarian.wordpress.com/2013/10/08/tavling-3/

Postat av: Vanessa

Publicerad 2013-10-13 18:13:50

Oj jag finner inte ord på hur jag ska börja berätta om min fyrbenta vän.
Jag fick mitt älskade russ Ville för snart fyra år sedan. Så mycket vi upplevt tillsammans skulle bli en hel bok.
Ville har lärt mig så otroligt mycket som ryttare. Han är den jag värderar högst på hela jorden.
Ville kom just när jag behövde honom som mest. Min älskade hund hade just dött och jag fick Ville kort efter. Han torkade min sorg och mina tårar och fick något nytt att leva för.
Trots att jag bara är 13 år så har jag haft många jobbiga perioder i mitt liv. Allt från att djur dött till annat. Då har alltid Ville funnits där för mig. Han är en så stor tröst när jag har det svårt.
På dagarna drömmer jag om honom, på nätterna drömmer jag om honom och när jag är med honom så är allt perfekt. Hans mjuka mule mot min kind och hans snälla ögon som tittar på mig. Han bryr sig inte om hur jag ser ut eller är. Bara jag är snäll så värderar han mig som sin bästa vän.
Jag älskar honom av hela mitt hjärta och skulle aldrig kunna välja bort honom mot framgång med en annan häst. Den dagen han lämnar mig, den dagen kommer ta med en bit av mitt hjärta och jag kommer aldrig att bli riktigt hel igen utan honom vid min sida. Han är mitt allt.❤

Postat av: Elvira

Publicerad 2013-10-15 15:34:35

För att kunna förklara varför jag älskar min ponny så högt så måste jag berätta om när vi köpte henne. Jag köpte henne tillsammans med en vän som ville ha sällskap till sin häst. Hon hade hittat en annons med en bild på en skruttig ponny, verkligen ingen bild som lockade till köp. I annonsen stod det bara att man kunde ge bud då hästarna måste bort fort. Vi gav ett skambud på 4000 för ett shettissto född 08 med fin stam, då knappt 3 år gammal. Vi åkte i värsta snöstormen för att hämta hem henne och när vi kom fram till stallet möttes vi av en ägare som inte kunde nått om hästar och apatiska hästar i ett trångt och smutsigt stall utan varken mat eller vatten. Hästarna lyfte inte ens på huvudet när vi klev in, dörren gick att öppna en halv meter så vår magra lilla ponny fick klämma sig ut. Antagligen första gången hon lämnade stallet på några veckor. Vi lastade lätt den lilla tjejen som inte orkade protestera och skyndade hemåt. Väl hemma öppnade vi transporten och möttes av en lukt som om vi var i en ladugård full med kor men den kom ifrån vår lilla shettis-tös.
Det var alltså ingen fager syn vi fick hem, en riktig liten kråkunge, kolsvart som hon var. Den värsta delen av historien är nog ändå att vi är hennes femte hem. Hon var alltså inte ens fyllda 3 år och redan hade hon flyttat runt till fyra olika ägare innan oss, de två sista ägarna hade inte ens haft henne två månader vardera. Hon var en riktig vandringspokal under sina första 3 år i livet.
Nu har jag haft henne i snart 4 år och hon är den mest fantastiska individ jag har träffat. Snäll och tålmodig i alla situationer, en fantastisk körponny som imponerar på alla och en gudasnäll ridponny som trots att hon inte är utbildad låter alla rida henne.
Det som gör henne till den bästa i världen för mig är att trots att hon har haft det så hemskt tidigare så är hon ändå så snäll och mysig. Det hon älskar mest, och som faktiskt fick oss att köpa henne då det stod i annonsen, är att pussas. Då lägger hon upp sin varma lena mule mot ansiktet och står stilla och bara myser.
Hos mig ska hon få stanna livet ut, aldrig mer ska hon behöva flytta. 5 hem är för många för vilken häst som helst, och hon hade uppnått det innan hon ens fyllt 3 år, så hos mig stannar hon livet ut min alldeles egna sagohäst. Min kråkunge har nu blivit en ståtlig svart svan och har fångat hela mitt hjärta, Bimlis Mona-Flisa!

Jag har lagt upp bilden på Facebook, här är länken https://www.facebook.com/elvira.nordvall
Nu hoppas jag verkligen att jag vinner, älskar dina illustrationer och skulle gärna ha ett digitaltporträtt av min älskling!

Postat av: Elvira

Publicerad 2013-10-15 21:51:44

Jag vill bara tillägga att det är även för att hon gör mig stolt, varenda dag, som jag älskar mitt Flis så oerhört högt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie Sjöberg - Hoventusiast & hästnörd

Välkommen hit till Kusken! Här kan du hitta massor av matnyttiga tips om hästar under kategorin 'Artiklar och nyttigheter'. Du kan även följa min vardag tillsammans med mina två shettisar, Sunny och Julia, samt våran väg mot ett naturligare hästliv och självklart massvis av körning! Om ni vill kontakta mig så är det bara att skicka ett mejl till [email protected] eller kommentera någon av mina inlägg. Enjoy!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela