kusken.blogg.se

En brutal vinter...

Publicerad 2013-12-06 10:42:00 i Hästarna,

Det känns plötsligt inte som att det är någon omöjlighet att även denna vinter kommer att bli otroligt tuff och lång... Snön bokstavligen vräker ned här i Gävle och lokaltrafik såväl som tåg är inställda. Jag ska alltså först gå hem med cykeln och sedan sätta mig på en buss som eventuellt inte ens kan ta sig fram!
Nu till det positiva! Jag har fått i uppdrag att köra nere i centrum den 21 och då ska jag minsann pynta vagnen med ris, hampa och pållan själv med min vackra 100-åriga bjällerkrans..! Det kommer nog bli en riktigt vacker syn... För att avvärja risken för halka så har jag tagit mig i kragen och beställt hem broddar till bootsen! Förhoppningen är att de kommer att fungera prima. Mer om det sen!
 
Så här såg damen ut på julafton förra året!

Kommentarer

Postat av: Klara

Publicerad 2013-12-11 20:13:34

Hur går det att köra med vanlig vagn när det är snö? Blir det inte halt? :)

Svar: Jag har aldrig haft några problem med vanlig is eller snö. Blir det blankis så kan det glida om en svänger snävt eller medvetet gungar fram och tillbaka över vägen för att provocera fram det! Annars är det faktiskt värst när det är lite halvblöt snö med mycket spår i, för då kastar vagnen ganska mycket och det blir allmänt irriterande att köra! >:( Is är värre om däcken är hårdgummi, men jag har ju alltså luftgummidäck och det fungerar rätt bra ändå. :)
Marie Sjöberg - Hoventusiast & hästnörd

Postat av: Klara

Publicerad 2013-12-12 20:30:30

Intressant! Kanske ska se mig om efter en vagn redan nu då! :D

Svar: Det tycker jag definitivt! :D
Marie Sjöberg - Hoventusiast & hästnörd

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie Sjöberg - Hoventusiast & hästnörd

Välkommen hit till Kusken! Här kan du hitta massor av matnyttiga tips om hästar under kategorin 'Artiklar och nyttigheter'. Du kan även följa min vardag tillsammans med mina två shettisar, Sunny och Julia, samt våran väg mot ett naturligare hästliv och självklart massvis av körning! Om ni vill kontakta mig så är det bara att skicka ett mejl till [email protected] eller kommentera någon av mina inlägg. Enjoy!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela