kusken.blogg.se

Ytterligare en hästfri dag...

Publicerad 2013-12-11 13:13:12 i Hästarna,

Det blir ännu en dag med molande smärta och därav också en hästfri dag... Jag tar alltså inte smärta särskilt schysst och kommer definitivt smitta av min attityd på Julia, för hon är expert på sådant där..! Istället ska jag skriva på en artikel under eftermiddagen och hoppas att den bli något att hänga i julgranen. Det kommer att handla om bett och skummande munnar... Hoppas ni är lika taggade som jag!
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Sofie

Publicerad 2013-12-11 17:42:19

Klokt att inte köra om du har ont, de där rackarns hästarna är ju ganska duktiga på att härma vårt humör. Jag har lärt mig det nu och är jag inte taggad så ställer jag inga krav på James för det går ändå inte xD

Hoppas smärtan går över snart, tandställning är inget kul men det blir jävligt najs när allt är över :)

Svar: Jag hoppas du har rätt..! :') Din målning kommer förövrigt... Jag är bara lite överbelastad ibland... :I
Marie Sjöberg - Hoventusiast & hästnörd

Postat av: Evelinn Bladström

Publicerad 2013-12-11 19:10:36

Vad tog du upp i SvRF formuläret? Jag ska skicka in min, men det känns som jag har glömt någonting :S

Svar: Åh, gud..! Jag tog upp mycket..! Först och främst poängterade jag vikten av att inte snöa in sig på de lägre klasserna/åldrarna. Det är MINST lika viktigt att ändra eliten för att påverka ungdomarna! Jag nämnde det bisarra, ur hästens synvinkel, att nosgrimma och bett (TILL OCH MED TVÅ BETT?!) är krav i högre klasser och dessutom påpekade jag att kunskap är A och O. Riktig utbildning, om hästen som levande och tänkande varelse är VIKTIGT (understruket x1000), både för ryttarna och de vuxna runt omkring! Det ska vara allmänt känt att hästen andas genom näsan och att en tight, lågt anspänd nosgrimma hindrar andningen, precis som att bett inte får plats i munnen på en häst egentligen... Jag tog upp att harmoni är absolut viktigast, vilket uppnås bäst genom stilbedömning av flera välutbildade domare och att en tight nosgrimma mycket lätt döljer hästens signaler om missnöje (=inte harmoni)... Ja, mycket tog jag upp! En halv uppsats typ..! Haha! :'D
Marie Sjöberg - Hoventusiast & hästnörd

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie Sjöberg - Hoventusiast & hästnörd

Välkommen hit till Kusken! Här kan du hitta massor av matnyttiga tips om hästar under kategorin 'Artiklar och nyttigheter'. Du kan även följa min vardag tillsammans med mina två shettisar, Sunny och Julia, samt våran väg mot ett naturligare hästliv och självklart massvis av körning! Om ni vill kontakta mig så är det bara att skicka ett mejl till [email protected] eller kommentera någon av mina inlägg. Enjoy!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela