kusken.blogg.se

Svängel in action & presentation av bröstselen

Publicerad 2013-11-17 16:42:13 i Hästarna, Utrustning, Videoklipp,

 
Idag när jag var ute och körde med Julia så insåg jag att jag fortfarande inte har filmat hur svängeln beter sig under arbetet! Videon ovan visar hur den rör sig i skritt och trav, tyvärr i nedförsbacka och effekten är väl lite förmildrad...
Väl tillbaka i stallet passade jag på att spela in en video där jag visar lite snabbt hur bröstselen sitter och fungerar. Ni får ursäkta kvalitén för det var bara mobilkameran som fanns tillgänglig..! :')
 

Kommentarer

Postat av: Sofie

Publicerad 2013-11-17 19:37:26

Mycket bra och informativa videor, kan man länka till folk som köper bröstsele med fast brösta :)

Svar: Tack! Det är lite så jag tänkte... :)
Marie Sjöberg - Hoventusiast & hästnörd

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-11-17 22:12:27

Men oj vilken skillnad på rörelse i svängeln jämfört med min häst!
Jag har problemet att den rör sig så mycket så svängeln tar emot det den sitter fast i, framför allt i galoppen kan det klinga endel.

Stör mig väl egentligen mest på att det blir så fula märken i lackeringen på vagnen då.. ;)

Svar: Verkligen?! :O Kan du försöka fånga det på video? Tror du att det kan vara så att lemmen mellan vagnen och svängeln är för kort i kombination med att din häst har rejäla steg? :)
Marie Sjöberg - Hoventusiast & hästnörd

Postat av: Camilla

Publicerad 2013-11-19 18:59:31

Min häst har egentligen inte stora steg, brukar kalla hans trav för shettistrav då steglängden inte är så mycket längre känns det som..

Ska försöka få till en film på det. :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Marie Sjöberg - Hoventusiast & hästnörd

Välkommen hit till Kusken! Här kan du hitta massor av matnyttiga tips om hästar under kategorin 'Artiklar och nyttigheter'. Du kan även följa min vardag tillsammans med mina två shettisar, Sunny och Julia, samt våran väg mot ett naturligare hästliv och självklart massvis av körning! Om ni vill kontakta mig så är det bara att skicka ett mejl till [email protected] eller kommentera någon av mina inlägg. Enjoy!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela